Zwiedzenie - korekta autorska

Witajcie.

   Dzisiaj otrzymałem z wydawnictwa tekst swojej książki, który w całości został poddany pierwszej redakcji. Wszystkie błędy, zwłaszcza stylistyczne i logiczne, ale i róże inne, zostały wyszczególnione i poprawione przez redaktora z wydawnictwa. Poprawki są propozycjami tego w jakiej formie dany wyraz lub fragment tekstu mógłby wyglądać.

   Tu zaczyna się moja rola. Korekta autorska polega na sprawdzeniu tekstu pod kątem wskazanych błędów przez redaktora.
Mogę zaakceptować zmiany jakie redaktor naniósł na tekst.
Mogę też nie zaakceptować niektórych zmian co się jednak wiąże z tym, że w miejsce każdej z nich muszę wpisać swoją propozycję.

   Korekta autorska to wreszcie ostatni moment kiedy, jako autor, mam realną możliwość na zmianę swojego tekstu. Mogę coś wykasować lub coś dopisać. Mogę też dodać jakąś część, która wcześniej nie istniała jak na przykład: "Od autora", albo "Podziękowania" itd.

   Siedząc nad korektą dzisiaj prawie pięć i pół godziny dochodzę do wniosku, że jestem zmęczony i czas na wypoczynek 😊 W końcu sprawdziłem i poddałem korekcie ponad jedną trzecią moje powieści. Warto przy tym wspomnieć, że na korektę mam czternaście dni ale nie chcę i nie lubię zostawiać wszystkiego na ostatni dzwonek. Poza tym im szybciej ja wykonam dobrze swoją pracę tym prędzej książka trafi na półki w księgarniach😊


   Niebawem kolejny wpis o postępach korekty autorskiej. Już dziś serdecznie zapraszam.

   Pozdrawiam

Piotr Haftek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Urlop Bieszczady 1

Urlop Bieszczady 7

Urlop Bieszczady 2