Zwiedzenie - pomysł na tytuł

Od momentu rozpoczęcia pisania powieści odkładałem w czasie znalezienie odpowiedniego tytułu dla niej. Wszystko wydawało mi się niewłaściwe. 

Dopiero gdy kończyłem książkę tytuł sam zrodził się w mojej głowie. Pomyślałem, że skoro postawiłem w swej powieści na "prawdę" w kwestii różnych faktów, miejsc i lokalizacji, to powinna ona nosić tytuł związany z prawdą. Szybko jednak zdałem sobie sprawę z faktu, iż w dzisiejszych czasach brakuje prawdy. Ludzie nie tylko jej nie poszukują, ale funkcjonując tak jakby w stagnacji życiowej i letargu, chłoną bez zastanowienia, wszelkie informacje niczym gąbka. 

Doprowadza to do sytuacji, że w chwili gdy człowiek napotka prawdę w swoim życiu to i tak, często, nie wie czym ona jest więc nie potrafi odpowiednio jej docenić. 

To pokazuje w jak wielkim zwiedzeniu dzisiaj żyje ludzkość. To zwiedzenie dotyczy nauki, historii, religii oraz bieżących spraw politycznych i ekonomicznych na świecie. 

Biorąc to wszystko pod uwagę, uznałem, że "Zwiedzenie" będzie najlepszym tytułem dla mojej książki gdyż mocno wyraża to z czym spotkamy się w tej powieści. 

Pozdrawiam 

Piotr Haftek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Urlop Bieszczady 1

Urlop Bieszczady 7

Urlop Bieszczady 2