Recenzja drugiej książki.

   Witajcie.

   Poniżej zamieszczam pierwszą recenzję mojej drugiej książki o roboczym tytule "Po okręgu. Współczesna prehistoria".

Za recenzję tekstu serdecznie dziękuję mojej drogiej przyjaciółce Ani Szymeczek Przybyło.

"Muszę przyznać ,że książka „PO OKRĘGU- WSPÓLCZESNA PRECHISTORIA ” bardzo mnie zaskoczyła. Zaskoczyła oczywiście w pozytywnym sensie. Rozpoczynając czytanie byłam wręcz pewna ,że druga część powieści będzie także dotyczyła tematu Płaskiej Ziemi.
Nie wyobrażam sobie lepszego wątku niż temat dinozaurów a jednocześnie sama na to bym nie wpadła, za co ogromny plus. Książkę czytało mi się bardzo dobrze,  jednym tchem. Akcja wciągała, a poboczne perypetie bohaterów były świetnym oderwaniem od głównego wątku. Muszę przyznać ,że zżyłam się z tymi ludźmi i zastanawiam się jaki będzie ich dalszy los. Podczas czytania powieści towarzyszyły mi skrajne emocje. Bałam się o bohaterów podczas niebezpiecznych akcji i cieszyłam się z ich sukcesów. Zdecydowanie nie jest  to książka, która zostanie zapomniana i rzucona w kąt po przeczytaniu. Z niecierpliwością czeka się na dalszą część. Osobiście jestem fanką perypetii Kefasa i Magdy ta relacja wydaje mi się taka żywa, szczera i prawdziwa.

Wiele razy w ciągu czytania miałam przysłowiowe dreszcze i dopadała mnie ogromna ciekawość tego co zaraz się wydarzy.  Muszę zdecydowanie pochwalić autora za skrupulatność w zbieraniu informacji.  Czytając dowody na istnienie dinozaurów czułam się jakbym była właśnie świadkiem wielkiego odkrycia i zapominałam, że czytam powieść a nie ostatnie wydanie gazety z wiadomościami. W pewnych momentach łapałam się na tym że wierzę w to co jest napisane.
Brawo za umiejętność wprowadzenia mnie w taki stan.  To uczucie dodatkowo potęgowała dokładna znajomość miejsc gdzie toczy się akcja. Nie znałam tych miejscowości – googlowałam ich nazwy, oglądałam na google maps. W tym miejscu jako osoba niebedąca nigdy w tej okolicy chciałabym zasugerować jeszcze dokładniejsze opisy miejsc –naprawdę byłam ciekawa tych lokalizacji . Można by też dodać bardziej szczegółowe opisy strojów czy twarzy postaci. To sprawiło by że są nam jeszcze bliższe. Być może to takie podejście bardziej kobiece ale gdyby postacie miały bardziej szczegółowe opisy to nie byłabym w stanie do niczego się  doczepić,  bo to jedna z lepszych książek jaką przeczytałam, a trochę ich było

Generalnie Powieść oceniam jako bardzo dobrą i cieszę się ,że przeznaczyłam swój czas na jej przeczytanie."

Anna Szymeczek Przybyło.

   Ja również dziękuję Ci Aniu za to, że  poświęciłaś swój czas na przeczytanie i zrecenzowanie mojej drugiej książki.

   Kolejne recenzje powinny niedługo do mnie dotrzeć.  Oczywiście od razu je opublikuję dla Was.

Póki co, serdecznie Was pozdrawiam.

Piotr Haftek


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Urlop Bieszczady 1

Urlop Bieszczady 7

Urlop Bieszczady 2